فروشگاه

یکی از جدیدترین تولیدات شرکت NTS دستگاه شیارزن ستون های چوبی می باشد که به سفارش شرکت بالسا | BALSA یکی از بهترین تولیدکنندگان مبلمان منزل و سرویس خواب های متنوع طراحی و تولید گردیده است.

این دستگاه که طبق سفارش مشتری دارای دو شابلون ۸ ایستگاهه و ۶ ایستگاهه می باشد، می تواند روی ستون های چوبی شیارهای سرتاسری تحت زاویه ایجاد نماید که با توجه به شابلون های دستگاه، شیارها می توانند در ۸ یا ۶ سمت ستون به صورت قرینه ایجاد شوند.

این دستگاه همچنین طبق سفارش مشتری به صورت نیمه اتوماتیک طراحی گردیده است و با حرکت فرز به جلو و عقب یا چپ و راست به صورت دستی کار می کند.

 

مراحل کار با دستگاه شیارزن

  1. در ابتدا بر اساس طول ستون چوبی از پیش تراشیده شده که می خواهد عمل شیار زنی روی آن انجام شود گیره دستگاه را تنظیم کرده و ستون چوبی را در داخل آن قرار می دهیم.
  2. حال بر اساس نیاز، شابلون مورد نظر جهت ایجاد ۶ شیار یا ۸ شیار را انتخاب کرده و در دستگاه قرار می دهیم.
  3. در این مرحله لازم است براساس زاویه ی ستون چوبی محور حرکت فرز دستگاه تنظیم شود، بدین منظور ابتدا با بازکردن پیچ های زیر میز، محور را شل کرده و دو قطعه ی کنار فرز که روی ریل قرار دارند را به ستون چوبی می چسبانیم، با به دست آمدن زاویه ی ستون با بستن پیچ های زیر میز محور را محکم می کنیم.
  4. با انجام این مراحل ستون آماده ی شیار زنی می باشد و اپراتور دستگاه می تواند با حرکت دادن فرز بر روی ریل میز به سمت جلو فرز را داخل چوب برده و با حرکت آن به سمت چپ یا راست عمل شیار زنی را انجام دهد.
  5. پس از هر مرحله شیارزنی لازم است با چرخاندن ستون چوبی به اندازه ی یک ایستگاه مرحله ی بعدی شیارزنی انجام شود، تا طبق تعداد ایستگاه ها تمام سمت های ستون چوبی شیارزنی بشود.

 

یکی از ویژگی های مهم دستگاه شیارزن این است که جهت انجام چنین عملیاتی شما نیاز به دستگاه CNC خواهید داشت اما جهت انجام کارهای سری از این قبیل این دستگاه با هزینه ای فوق العاده پایین تر این عملیات را برای شما انجام خواهد داد.